Nem jók és gonoszok, hanem üzleti modellek versenye

306013_139602136189537_1163018732_n.jpgTalán hitelesebb, ha egy potenciális beszállító mondja, nem pedig az elméleti közgazdász (vagyis én egy korábbi bejegyzésemben), hogy az élelmiszeráruház-láncok se nem eredendően gonoszok, se nem eredendően jók, hanem egy sajátos, innovatív üzleti modellt jelentenek, amely tökéletlen ugyan (mi nem az?), de valós igényekre reagál.

Az interjút az Indexen Cserpes Istvánnal egyébként is érdemes elolvasni:

"Cserpes azt is elmondja, hogy semmi baja a multikkal, ezek általában "nagyon jól felépített és fontos cégek", viszont a működési modelljük sok gyártót rossz irányba visz. "Olyan termékeket kell nekik gyártani, amit az ő rendszerük kezelni tud. Meg kell növelni a szavatosságot, az állékonyságot és az árban is jónak kell lenni, hogy a multi hatalmas költségei beleférjenek. Egy normális termék minősége és ára ezt így együtt nem bírja el. De nem hibáztatom őket, ez egy ilyen üzleti modell, ők így tudnak működni. Nekik nagyon sokat kell eladni" - magyarázza."